چگونه چسب سیلیکون آکواریوم را از روی انواع لباس پاک کنیم؟

پاک کردن چسب از روی لباس

چسب سیلیکون به دلیل خاصیت چسبندگی بالایی که دارد یکی از سرسخت‌ترین مواردی هست که از روی پارچه پاک می شود بر همین اساس ،چسب درزگیر مطابق با ماهیت خود، به داخل الیاف پارچه نفوذ می کند و باعث چسبندگی الیاف می‌شود.

ما در این مقاله از سایت استارباند شما را با روش‌های پاک کردن چسب سیلیکون آشنا می‌کنیم:

منجمد کردن و خراش دادن پارچه

با یک شی تیز مثل چاقو یا قیچی می توانید چسب را از روی پارچه خراش دهید این کار را با احتیاط کامل انجام دهید و مواظب باشید به دست خود و پارچه آسیب نزنید، همچنین می توانید با قرار دادن تکه یخ روی پارچه باعث سفت شدن چسب شوید و سپس آن را شی تیز از روی پارچه بردارید.
معمولاً این روش روی پارچه‌ی نخی یا هر پارچه صنعتی خوب جواب می‌دهد. بعضی‌ها توصیه می کنند که لباس را کمی داخل فریزر بگذارید تا چسب سفت شود و به راحتی جدا گردد.  

 

پاک کردن چسب آکواریوم از لباس  

استفاده از حلال مخصوص چسب آکواریوم

بعضی از چسب‌ها دارای حلال مخصوص هستند که چسب آکواریوم هم جز این چسب‌ها می‌باشد .
این حلال مخصوص چسب تازه ریخته شده یا منجمد شده را به راحتی از روی پارچه و دیگر سطوح برمی دارد.باید وجه داشته باشید که طبق دستورالعمل آنها را استفاده کنید.
شما می توانید در عرض 5دقیقه بعد از ریختن این محلول‌ها با چاقو یا شی تیز مواد را از روی پارچه بردارید.  

استفاده از ترکیب الکل با استون

ترکیب دو ماده الکل و استون می تواند تاثیری خوبی برای پارچه‌هایی که مدت زمان طولانی از ریختن چسب بر روی آنها گذاشته باشد.
شما برای اینکار به مقدار مساوی؛الکل 70درصد یا 96 درصد را با استون یا پاک کننده لاک ناخن ترکیب کنید و آن را روی سطح مورد نظر بریزید سپس با یک پارچه دیگر روی سطح موردنظر را مالش دهید بعد از این که چسب سیلیکون نرم شد آن را با یک شی تیز خراش دهید و چسب را پاک کنید.  

 

پاک کردن چسب آکواریوم از لباس

 

استفاده از اتو

یکی دیگر از روش های از بین بردن چسب آکواریوم استفاده از اتو می باشد.
این روش برای از بین بردن چسب سیلیکونی مایع بسیار مناسب می‌باشد،برای اینکار کافی است پارچه را روی سطح صاف پهن کنید یک عدد دستمال کاغذی ،حوله نازک یا هر پارچه ای که قابلیت جذب داشته باشد را روی قسمتی که چسب ریخته بگذارید و سپس اتو را روی دمایی بیشتر از مدیوم یا متوسط تنظیم کنید و آن را به مدت 1دقیقه روی دستمال کاغذی قرار دهید سپس چک کنید و ببینید که آیا چسب آکواریوم به کاغذ یا دستمال چسبیده است یا خیر. اگر نچسبیده بود، دوباره این کار را تکرار کنید.  

استفاده از بنزین سفید

بنزین سفید یا تربانتین معدنی دو ماده حلال هستند که می‌توانند چسب را از روی لباس جدا کنند اگر موارد بالا جوابگوی حل مشکل شما نبود می توانید یکی از این مواد را با یک فرچه نرم روی لباس ریختید بعد از 5دقیقه آن را روی محل بمالید.  

استفاده از پاک کننده های شیمیایی

از پاک کننده های شیمیایی استفاده کنید.
به دنبال پاک‌کننده های خاص درزگیری باشید. برای اطمینان از مناسب بودن، تمام دستورالعمل‌ها و هشدارهای ارائه شده توسط سازنده را دنبال کنید.

توجه!

همیشه از استفاده از لباس‌های قدیمی، پاک کننده  های جدید را روی لباس‌های مهم یا مورد علاقه خود آزمایش کنید.  

استفاده از ضد عفونی کننده دست

 محصولات ضدعفونی کننده ضد باکتری می توانند برخی از لکه‌ها را از لباس پاک کنند و ممکن است بر روی چسب آکواریوم موثر باشند. برای اینکار ابتدا ضدعفونی کننده را روی ناحیه لکه دار فشار دهید. محل را با دستمال یا پارچه مرطوب به آرامی مالش دهید اگر لکه به خصوص بد است، ممکن است لازم باشد از چند کاربرد ضد عفونی کننده استفاده کنید.  

 

پاک کردن چسب آکواریوم از لباس

استفاده از جوش شیرین

شما می توانید قسمت چسبی شده را با جوش شیرین مالش دهید ابتدا لکه را با آب خیس کنید سپس درحالی که پارچه هنوز خیس است، جوش شیرین را روی پارچه بریزید. جوش شیرین را با دستمال یا حوله روی پارچه ماساژ دهید تا چسب درزگیر از پارچه جدا شود. اگر لکه به طور کامل از بین نرفت، به تلاش خود ادامه دهید. 

 

پاک کردن چسب آکواریوم از لباس

توجه!

  • چسب را خیس نکنید. با انجام این کار، چسب بیشتر به لباس شما می چسبد. صبر کنید تا کمی خشک شود و راحت تر کنده شود و سپس روش های بالا را به کار بگیرید. 
  • برای اینکه متوجه شوید محصول پاک کننده ای که استفاده می کنید به پارچه آسیب وارد نمی‌کند، اول مقداری از آن را روی لباس تست کنید تا خیالتان راحت شود. 
  • با شوینده معمولی لباس را بشویید و اجازه دهید که در معرض هوای آزاد خشک شود. 
  • اگر لکه هنوز هم سفت و سخت باقی مانده بود، یک اسفنج را با آب و صابون ترکیب کنید و سعی کنید بقایای آن را بردارید. 
  • وقتی که می خواهید از بنزین سفید یا روغن تربانتین یا دیگر محلولها استفاده کنید، حتماً دستکش و ماسک را فراموش نکنید زیرا خطر مسمومیت و یا آسیب پوستی وجود دارد. 
  • در نهایت از مهمترین نکاتی که باید به آن توجه کنید، این است هنگامی که می خواهید با چسب آکواریوم کار کنید، باید کهنه‌ترین لباس خود را بپوشید تا اگر به چسب آغشته شد و به آن آسیب رسید، خیلی حسرت نخورید.

 

نحوه پاک کردن چسب آکواریوم از روی پارچه چرم 

برای پاک کردن لکه چسب از روی پارچه چرم ابتدا می‌توانید کار را با تراشیدن سطح شروع کنید توجه داشته باشید این کار را به آرامی و با یک شی نسبتا تیز انجام دهید تا به پارچه آسیب نرسد.
اگر چسب یا ردی از آن روی پارچه باقی مانده بود می‌توانید از حلال‌های زیر استفاده کنید.

  • استون:ابتدا یک پنبه آغشته به پاک کننده لاک ناخن پایه استون را روی یک ناحیه پنهان بمالید تا بررسی کنید که آیا به چرم آسیب می‌رساند یا خیر سپس بعد از اطمینان آن را روی چسب بزنید، مراقب باشید که آن را پخش نکنید. اجازه بدهید در چسب نفوذ کرده و شل شود، سپس آن را با پارچه پاک کنید.
  • سرکه:کمی سرکه را به پنبه ای بزنید و روی لکه بگذارید تا به تدریج چسب وربیاید. در مورد چسب آکواریوم این کار را باید چند بار تکرار کنید. زیرا چسب آکواریوم از چسب های دیگر قوی تر است.
  • سواب پنبه:ابتدا استون را روی یک ناحیه پنهان بمالید تا بررسی کنید که آیا به چرم آسیب می‌رساند یا خیر.از یک سواب پنبه‌ای استفاده کنید تا محل چسب را با استون اشباع کنید.محلول را به آرامی روی محل بمالید تا چسب شل شود.محل مورد نظر را با پارچه‌ حوله ای خود فشار دهید، اما آن را مالش ندهید.محل را با آب گرم و صابون پاک کنید.
  • پودرتالک: تالک به طور طبیعی یک ماده معدنی بوده و ترکیبی از سیلیکات منیزیم، اکسیژن و هیدروژن است و قابلیت جذب رطوبت، روغن‌ها و عطر‌ها را دارد.
    پودر تالک یک افزودنی در پودرهای بچه است.
    با استفاده از پودرتالک، چسب خشک شده را تا جایی که ممکن است پاک کنید و با یک پارچه مرطوب روی لکه بمالید. این باید به جمع شدن آن کمک کند.

 

پاک کردن چسب از چرم

 

نحوه پاک کردن چسب آکواریوم از روی بافت

برای پاک کردن چسب از روی بافت ابتدا بخش زیادی از چسب را از روی پارچه بردارید برای این کار می‌توانید با استفاده از قیچی یا تیغ پرز های قسمت چسبی شده بافت را جدا کنید، توجه داشته باشید به خود بافت و دست خود آسیب نرسانید.
سپس با استفاده از استون می‌توانید باقی‌مانده چسب را پاک کنید‌. برای استفاده از استون توجه داشته باشید که در ابتدا مقدار کمی از آن را در قسمتی که جلوی دید نیست استفاده کنید تا از آسیب نرساندن آن به بافت و رنگ آن اطمینان پیدا کنید.
برای پاک کردن چسب شما می‌توانید از یخ هم استفاده داشته باشید .تکه یخ را روی چسب قرار دهید و بعد از چند دقیقه آن را با دستمال پاک کنید.

 

پاک  کردن چسب آکواریوم از روی بافت

 

نحوه پاک کردن چسب آکواریوم از روی مخمل

حلالی که برای پاک کردن چسب آکواریوم از روی پارچه با جنس مخمل می‌تواند موثر باشد استفاده از می‌باشد.
برای اینکار کافی است مقداری از سرکه را به پنبه آغشته کنید و سپس روی چسب بمالید ،در مواقعی که عمق و نفوذ چسب بر روی پارچه زیاد بوده بهترین راهکار مشورت با یک خشک‌شویی است. 

 

پاک کردن چسب از روی مخمل

 

توجه!

برای استفاده از برخی حلال‌ها برای پارچه‌هایی با بافت حساس قبل از استفاده حتما برچسب جنس پارچه لباس را مطالعه کنید.

برای پاسخ به سوالات خود درباره‌ی چسب آکواریوم و تمام چسب های دیگر می توانید از مقالات سایت استارباند استفاده کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استعلام قیمت و یا ثبت سفارش با کارشناسان گفتگو کنید