کاربرد و موارد مصرف چسب 123

موارد مصرف چسب 123

موارد مصرف چسب 123 به دلیل توانایی چسبندگی قوی، در صنایع خانگی، الکترونیکی، چوبی و تولیدی و همچنین در تعمیرات خانگی بسیار است. همه ی ما تاکنون بارها و بارها از انواع چسب ها در مواقع گوناگونی استفاده کرده ایم. گاه برای چسباندن کاغذ و مقوا، گاه نصب و چسباندن پارچه ها به دیوار،  آویزان کردن ریسه ها به دیوار و… .

در هریک از این مواقع از چسب به خصوصی استفاده می کنیم. مثلا برای چسباندن پارچه ها به دیوار  از چسب دوطرفه، برای چسباندن کاغذ و مقوا به یک دیگر از چسب رازی و قطره ای، برای تزیین مقوا و روزنامه دیواری هم از چسب های رنگی موسوم به چسب واشی استفاده می کنیم. 

اما هیچ یک از این چسب ها برای چسباندن دو قطعه سنگین مثل موزاییک و چوب مناسب نیستند. بدین سبب از نوع دیگری از چسب ها استفاده میشود که چسب 123 نام دارند. اما تنها برای قطعات سنگین نیست و میتوان قطعات سبک تر دیگری را هم چسباند مثلا چسباندن قسمت زیره کفش. 

شاید برای شما پیش آمده باشد که کفش شما نیازمند تعمیر بوده و فرصتی برای رفتن به کفاشی نداشته باشید. با استفاده از این چسب میتوانید کفش خود را در کوتاه ترین زمان ممکن تعمیر کنید. به شرطی که چسب را درمنزل داشته باشید. در ادامه استارباند، کاربردها و موارد مصرف این چسب ها را بررسی می کنیم و برخی از ویژگی های آنها را نام می بریم.

موارد مصرف استارباند

چسب 123 در مواقع اضطرار

از موارد مصرف چسب 123 در مواقعی که مدت زمان کوتاهی دارید و میخواهید سریعتر دو قطعه را به هم وصل کنید.  چراکه به سبب به همراه داشتن اسپری نیازی نیست مدت زمان زیادی را صرف کنید تا قطعات به هم متصل شوند. 

کاربرد و موارد مصرف چسب 123 

پبش تر بیان داشتیم که چسب 123 از انواع چسب هایی است که برای متصل کردن قطعات سنگین از آن استفاده می کنیم. و چسب 123 استارباند یکی از معروفترین برندهایی است که در کنار دیگر برندها با قدرت تمام درحال فعالیت میباشد.

کفاشی

از موارد مصرف چسب 123  در کفاشی است. چسب 123 به دلیل به همراه داشتن اسپری که باعث سریع خشک شدن چسب می شود. در کفاشی نیز مورد استفاده قرار می گیرد که در تعمیر کفش ها  بسیار سودمند است. این چسب سبب می شود که کفش ها در مدت زمان کوتاه تری تعمیر شوند. حتی گاه  افراد گاه به جای تهیه کفش جدید و یا بردن کفش به کفاشی با تهیه چسب 123 به تعمیر کفش خود در منزل می پردازند و از تهیه کفش جدید بی نیاز می شوند. 

چسباندن سطوح چوبی

یکی از موارد و ملزومات مصرفی که در بیشتر حرفه ها به ویژه در حرفه های صنعتی و هنری مورد استفاده قرار می گیرد. چسب می باشد که با توجه به نیاز از انواع آن استفاده می گردد. مثلا در صنعت چوب از چسب 123  بسیار استفاده می شود.  برای اتصال قطعات مختلف یک شیء مثلا کابینت و یا مبلمان و یا سرویس خواب از انواع آن استفاده می کنند.

چسب 123 و ساختمان سازی

یکی از موارد مصرف چسب 123 در صنعت ساختمان سازی می باشد که به دلیل نیاز به سریعتر پیش بردند کار از آن استفاده می کنند. از موارد مصرف چسب 123   در سنگ نما است. سنگ ها را به صورت موقت می چسبانند و سیمان و ملات را به پشت سنگ ها می ریزند.

موارد عدم استفاده چسب 123

چسب 123 در انواع و اقسام مشاغل مورد استفاده قرار می گیرد ونتیجه مطلوبی نیز به دست می دهد. اما در بعضی موارد نیز نه تنها مورد استفاده قرار نمی گیرد که در صورت استفاده نیز نتیجه مطلوبی به دست نمی دهد.

برخی از این موارد زمانی است که سطوح و اشیا مورد نظر شما  گرم و داغ هستند. در این مواقع چسب فرصت برای چسبندگی پیدا نمی کند و سریعا خشک می شود. برای اتصال قطعات بسیار سنگین و همچنین ابزارآلات صنعتی چندان مفید واقع نمی شود. 

در صورتی که اطلاعی از موارد مصرف چسب 123 در زمینه مورد نظرتان ندارید. ابتدا روی قسمت کوچکی امتحان کرده و در صورت مفید واقع شدن در بقیه فضای مورد نظر طبق اصول و به صورت صحیح استفاده کنید.

اسپری چسب 123

چسب 123 یک اسپری به همراه دارد که به عنوان یک کاتالیزر عمل می کند و میزان عملکرد و خشک شدن و چسبندگی آن را افزایش می دهد.

باید به این نکته توجه داشته باشید که مواد تشکیل دهنده چسب 123 اشتعال زا هستند. پس در هنگام استفاده از آن باید دقت داشته باشید که در نزدیکی شعله آتش نباشید. همچنین از مصرف سیگار در هنگام کار با چسب 123 خودداری کنید.

ماندگاری چسب 123

پیش تر بیان داشتیم که چسب 123 به دلیل سرعت  بالا در چسبندگی  و خشک شدن مورد توجه قرار گرفته است. پس یکی از شاخصه های اصلی آن چسبندگی و خشک شدن آن است.

این ویژگی در عین مفید بودن به دلیل سریع خشک شدن باعث می شود که چسب ها پس از باز شدن در کوتاه مدت خشک شوند و غیر قابل استفاده شوند و تنها بین 1 تا حداکثر 2 ماه پس از باز شدن درب قابل استفاده هستند و پس ازآن دیگر قابل استفاده نیستند.

 

موارد مصرف چسب 123

عوارض استفاده از چسب 123

چسب 123 معمولا عوارض خاصی ندارد اما برخی از افراد دارای مشکل ریوی، تنفسی و سینوزیت در هنگام استشمام بوی چسب و اسپری آن دچار سرفه و سردرد میشوند که با استفاده از برخی داروها با تجویز پزشک قابل کنترل و درمان هستند.

همچنین توصیه می شود این دسته از افراد در هنگام کار از ماسک و محافظ صورت استفاده کنند. سعی کنید در فضای باز از آن استفاده کنید.

نکته دیگر این است که در هنگام کار باید دقت کنند که چسب به صورت و به ویژه به چشم ها برخورد نکند.  هرچند به ندرت چنین اتفاقی رخ می دهد.

در صورتی که چسب با پوست شما تماس پیدا کرد و به دستتان چسبید. با استفاده از محلول های پاک کننده از جمله استون می توانید آن را به سادگی پاک کنید. 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استعلام قیمت و یا ثبت سفارش با کارشناسان گفتگو کنید