ویژگی‌ های چسب استارباند | انواع چسب 123

ویژگی های چسب استارباند

این چسب  برخلاف برخی چسب ها بوی نامطبوعی ندارد و پس از اتمام کار و خشک شدن، اثر چسب سفیدک یا زردی نمی‌زند.   ویژگی‌ های چسب استارباند بسیار خوب و عالی  هستند. این چسب ها پس از برخورد با سطح‌های مرطوب خیلی زود محکم می‌شوند و اشیا را به هم متصل می‌کنند .

چسب استارباند کاربردهای زیادی در کاشی کاری ،الکتریک، چرم ، مصرف های خانگی ، مصالح ساختمانی ، شیشه ، فلز ،صنایع چوب و پلاستیک و …دارد. این چسب را با نام های دیگری مانند چسب قطره ای ، فوری ، چسب ام دی اف هم می شناسند .

این چسب بیشترین کارکرد را در صنعت چوب دارد .  برای کاربردهای چسب استارباند می توان به ساخت مبلمان ، متصل کردن شیشه ، بتن ، تعمیر وسایل شکسته و … اشاره کرد.در این مقاله قصد آشنایی شما با ویژگی‌ های چسب استار باند را داریم. 

ویژگی های چسب استارباند

این چسب ها به دلیل چسبندگی بالایی که دارند به چسب 3 2 1 معروف اند . نام واقعی و جهانی این محصول سیانواکریلات است و دلیل این نامگذاری مربوط به مواد به کار رفته در تولید این محصول است .

 مزایای ویژگی‌ های چسب استارباند  عبارتند از:

  1.   در عرض 5 تا 12 ثانیه خشک شدن
  2.  کارایی زیاد در صنایع و سطوح مختلف
  3. دارای چسبندگی بالا و عالی
  4. آسان و سریع می توان از آن استفاده کرد.
  5. قدرت و ماندگاری بالا داشتن و .. . را میتوان نام برد.

ویژگی های استارباند

چگونگی استفاده از چسب 123 

سطح را خشک و تمیز می کنیم به گونه ای  که هیچ غبار ، چربی و… روی آن نباشد سپس فعال کننده را روی یک سطح اسپری می زنیم و بعد از آن که گاز فعال کننده تبخیر شد ، سطح دیگری را به اندازه ای که نیاز است به ژل آغشته میکنیم و بعد از چند ثانیه هر دو سطح را محکم و ثابت در کنار هم قرار داده و می چسبانیم .

1. قیمت چسب استارباند 

قیمت عمده چسب استارباند را میتوانیم از کارشناسان فروش چسب پیگیری کنیم و بهترین قیمت چسب  را از بهترین و معتبرترین فروشگاه ها خریداری کنیم. این چسب ها را هم به صورت تکی و هم به صورت عمده میتوانیم خریداری کنیم.

2. چسب ماستیک استار باند

این چسب‌ها چسبندگی عالی بر روی اکثر سطوح دارند و در برابر هرگونه ترک خوردگی مقاوم هستند .

در ضخامت‌های مختلف و بسیار قابلیت اجرا دارند ،در نوعی از بسته‌بندی سیلندری موجود هستند. پوششی یکپارچه و بدون درز ایجاد می‌کنند، غیر سمی و بدون بو هستند و همچنین در چوب ، فلز ، رنگ آمیزی، داخل و خارج ساختمان ، پر کردن درزها ، برای جلوگیری از نفوذ باران و… از این چسب ها استفاده می کنند .

3. چسب کاغذی قوی 

 از چسب کاغذی برای مدت زمان کم استفاده می شود . این چسب مانند چسب شیشه ای از ترکیب یک لایه کاغذی و چسب ساخته شده زیرا کاغذ روی نوار را سبک میکند اما چسبندگی زیاد و بادوامی ندارد.

چسب های استارباند در رویه های مختلف و میزان چسبندگی و عرض با هم تفاوت دارند .

این  چسب ها  کاربردهای زیادی در کارهای هنری ، نقاشی و بیمارستان ها دارند مانند استفاده از این چسب ها برای مبل سازی ، نقاشی انواع ماشین ، هواپیما ، درتولید انواع ماکت ، محافظت ازپخش شدن رنگ ، بسته بندی اثاثیه منزل ، طراحی صحنه تئاتر و سینما و… استفاده می کنند.

آدرس کارخانه چسب 123 را میتوان از سایت هایی مثل گوگل پیگیری شد برای نمونه کارخانه چسب استارباند در تهران به آدرس تهرانپارس ، بلوار پروین ، خیابان شهابی ( 186 شرقی ) پلاک 225 . این چسب ها را به صورت آنلاین هم میتوان خریداری کرد .

انواع چسب 123 

چسب 123 انواعی دارد ، چسب 123 ایرانی و چسب 123 ترک با مارک های متفاوت همچنین به انواع چسب میتوان به نوار چسب دو طرفه ، چسب سیلیکونی ، نوار چسب برزنتی ، چسب بتن ، چسب چوب ، چسب سیلیکون و درزگیر ، چسب صنعتی و فوری ، چسب کاشی و سنگ و… را میتوانیم با قیمت و کیفیت های متفاوت در بازار و فروشگاه ها مشاهده کنیم.

چسب دو طرفه

این چسب ها در سایز و ضخامت های متفاوت تولید می شوند .

هم اکنون انواع چسب های دو طرفه قوی در بازار وجود دارند که این چسب های دوطرفه علاوه بر کاغذ، اتصال شیشه ، چوب و پلاستیک را هم به یکدیگر متصل می کنند . این چسب‌ها در سایزهای کوچک و بزرگ هم وجود دارند. از نظر ضخامت این چسب‌ها به دو دسته چسب دو طرفه نازک و چسب دو طرفه ضخیم تقسیم می‌شوند. چسب دو طرفه نازک برای متصل کردن قطعات سبک‌تر و چسب دو طرفه ضخیم برای متصل کردن قطعات سنگین‌تر به کار می‌رود.

این چسب‌ها در انواع مختلف از نظر جنس وجود دارند که عبارتند از: چسب دو طرفه ژله‌ای، چسب دو طرفه فوم ،چسب دو طرفه نخ‌دار، چسب دو طرفه شفاف، چسب دو طرفه بی‌رنگ ، چسب دو طرفه ضد آب ، چسب دو طرفه نسوز، چسب دو طرفه کاغذی و اسفنجی.

چسب پارچه ای

چسب‌های پارچه‌ای نسوز در مقابل گرما و حرارت مقاوم هستند و دچار اشتعال نمی‌شوند و خاصیت چسبندگی را از دست نمی‌دهند. از ویژگی‌های این چسب می‌توان به مقاوم بودن در برابر فرسایش ، عایق بندی صدا ، عایق بندی سیمهای خودروها و… اشاره نمود.

ازچسب دو طرفه پارچه در دوخت لباس ها استفاده می کنند .

از دیگر مزایای چسب پارچه ای  کیفیت بالا، مقاوم در برابر کششها ، کاربرد بسیار آسان ، قابل شستشو ، ارزان و قابل دسترسی ، محو شدن در بین تای لباس و… را میتوان نام برد.         

مرکز چسب ایران

در کشور مرکزهای معتبری در زمینه تولید و فروش چسب فعالیت و کار می‌کند، از معتبرترین این مرکزها می‌توان به شرکت چسب رز اشاره نمود. این شرکت در تمامی مراحل تولید خود استاندارد روز جهان را رعایت نموده و این کار باعث شده به عنوان مرکز چسب ایران شناخته شود. این شرکت توانسته رضایت بسیاری از مشتریان را به خود جلب کند این مرکز تنوع بالایی در تولیدات چسب‌ها دارد. از مهمترین تولیدات این شرکت می‌توان به چسب ۵ سانتی، شیشه‌، برق و …. اشاره کرد.

نتیجه گیری

در این مقاله به ویژگی‌ های چسب استارباند، مرکز چسب ایران ، آدرس و چگونگی تهیه آن و… اشاره نمودیم. امیدواریم با خواندن این مقاله لذت برده و اطلاعات کافی را به دست آورده باشید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استعلام قیمت و یا ثبت سفارش با کارشناسان گفتگو کنید