چگونه چسب سیلیکون آکواریوم را از روی دست پاک کنیم؟

پاک کردن چسب از روی دست

نحوه پاک کردن چسب سیلیکون آکواریوم از روی دست قبل از خشک شدن چسب

 

چسب آکواریوم یا درزگیر سیلیکونی جزء بهترین ابزار برای ساخت و ساز های ساختمانی مانند پر کردن شکاف های بیرونی خانه عایق بندی دربرابر آب ،می باشد و همین ویژگی این چسب را به یک درزگیر ضد آب عالی تبدیل کرده است و در بعضی مواقع می تواند باعث دردسر شود آن هم زمانی که مقداری از چسب روی دستتان بریزد و یا از آنجایی که بهترین و ساده‌ترین راه برای پخش چسب روی سطح استفاده از انگشتان دست است ،این کار می تواند در صورت تکرار باعث آسیب رساندن به پوست دست شما شود .

ما در مقاله شما را با راه های حذف چسب از روی دست آشنا می کنیم .

1)اولین کار برای پاک کردن چسب این است که سریعا از حجم چسب ریخته شده روی پوستتان کم کنید ، یعنی تا می توانید با دستمال کاغذی یا دستمال بدون استفاده چسب را به طور کامل از روی دست خود پاک کنید و چون درزگیر سیلیکونی به طور جدی چسبناک است، دستمال را دور بیندازید تا به طور تصادفی باعث پخش شدن دوباره چسب در مکانی دیگر نشود . 2)بعد از این کار شما می توانید دستان خود را با یک کیسه پلاستیکی مالش دهید چرا که اگر سیلیکون از قبل خشک نشده باشد ،باید راحت تر از چسبیدن به دست‌های شما به کیسه پلاستیکی بچسبد و مابقی درزگیرها را از روی دست شما بردارد .

3)بعد از انجام این دو روش شما می‌توانید دستان خود را با آّب بشویید.در حین شستشو مرتبا دستان خود را با اسفنج ،حوله کاغذی بدو استفاده و مواد ساینده ملایم و یا صابون بشویید.

 

پاک کردن سیلیکون

 

4)دستان خود را خشک کنید و در صورت نیاز مراحل بالا را تکرار کنید. بعد از خشک کردن دستانتان را با دقت بررسی کنید که چسب به طور کامل از دستانتان پاک شود چرا که وجود مقدار کمی از چسب هم می‌تواند بعد از خشک شدن آزار دهنده باشد.
 
 5)بهترین کار برای پاک کردن چسب خشک نشده از روی دست سریع عمل کردن برای پاک کردن چسب از روی دست است از آنجایی که مدت زمان خشک شدن چسب به طور معمول 24 ساعت است اما چون مقدار چسبی که ممکن
است روی دست بریزد کم هست زود خشک می شود پس تا می توانید  همیشه در حین کار در نزدیکی خود و هنگام استفاده از درزگیر وسایل لازم برای پاک کردن چسب مانند دستمال بدون استفاده را داشته باشید .اما اگر درزگیر ریخته شده روی دست شما خشک شد از آنجایی که درزگیر خشک یک چسب قوی و اساسا ضدآب است ، دستمال کاغذی، کیسه‌های پلاستیکی و آب کمک زیادی به حذف آن نمی‌کنند. در این صورت ما شما را با روش‌های خانگی که ممکن است تاثیر گذار باشد آشنا می‌کنیم.

نحوه پاک کردن چسب سیلیکون آکواریوم از روی دست بعد از خشک شدن چسب

1)استفاده از استون

استون، یک ماده شیمیایی ارگانیک که اغلب در پاک کننده‌های ناخن استفاده می‌شود، می‌تواند برخی از پلاستیک‌ها (مثلاً لاک اکریلیک ناخن) را به راحتی حل کندو یکی از رایج‌ترین توصیه‌هایی است که سیلیکون خشک شده از روی پوست می باشد . از آنجایی که توانایی استون در حل چسب درزگیر مشخص نیست اما بسیاری از منابع آنلاین آن را برای اینکار مفید دانست
برای استفاده استون را به دستمال یا پد لاک پاک کن آغشته کنید و به سطحی که چسب روی آن ریخته بمالید.توجه داشته باشید که برچسب مواد تشکیل دهنده حتما حاوی استون باشد .

 

پاک کردن سیلیکون آکواریوم

2)استفاده از سشوار

چون سیلیکون مانند بسیاری از ترکیبات مصنوعی دیگر،با گرم شدن ضعیف می‌شوند استفاده از سشوار می‌تواند به شل کردن بافت درزگیر استفاده کنید
سشوار را در کمترین درجه تنظیم کنید و روی ناحیه مورد نظر قرار دهید و همزمان با شل شدن چسب با اسفنج یا دستمال و یا مواد ساینده ملایم آن را از روی دست خود پاک کنید توجه داشته باشید که به پوست دست خود آسیب نرسانید
 

3)استفاده از یک ساینده ملایم

راه دیگر برای از بین بردن چسب این است که با یک ساینده ملایم به آرامی مالش دهید به طوری که به پوست دست خود آسیب نرسانید شما می توانید این کار را در فواصل زمانی مختلف انجام دهید تا به پوستتان آسیب نرسد.
چند ساینده مناسب که ممکن است استفاده کنید عبارتند از:
  • اسفنج
  • آشپزخانه
  • کاغذ سنباده ریز
  • سنگ پا
  • سوهان ناخن
 
 
پاک کردن سیلیکون آکواریوم
 

4)صبر کردن

اگر تمام موارد بالا را انجام دادید و با شکست مواجه شدید بهترین راه ممکن این است که صبر کنید تا چسب به مرور زمان از پوست دست شما پاک شود چرا که بدن شما به طور طبیعی تقریباً دائماً سلول های مرده پوست را دفع می‌کند. هنگامی که پوست زیر سیلیکون خشک شده بمیرد، در نهایت می ریزد و چسب را با خود می‌برد.
 

توجه!

از حلال های شیمیایی خطرناک برای این کار استفاده نکنید بسیاری از حلال‌های مضر یا سوزاننده در صورت لمس، استنشاق یا بلع می‌توانند مضر باشند، بنابراین بهتر است از آنها دور بمانید. نمونه ای از این حلال ها عبارت اند از:

سفید کننده لایروب تینر رنگ لیوان اسیدها یا بازهای قوی

توجه!

درزگیر سیلیکونی را خراش ندهید یا نتراشید. هرگز از ابزارهای تیز یا ساینده‌های خشن برای حذف فیزیکی درزهای سیلیکونی از دستان خود استفاده نکنید. اگرچه ممکن است استفاده از یک چاقو یا یک مشت پشم فولادی برای خراشیدن یا بریدن درزهای خشک شده مزاحم از دستانتان وسوسه انگیز باشد، اما این روشها خطر آسیب رساندن به دستان شما را بالا می برند. علاوه بر این، تضمین بسیار کمی وجود دارد که آنها در برابر بافت چسبناک و چسبنده سیلیکون به‌ خوبی عمل کنند. اگرچه این توصیه احتمالاً برای اکثر افراد ناگفته نماند، اما به خاطر ایمنی، قابل ذکر است.

برای پاسخ تمام سوالات خود درباره‌ی چسب آکواریوم و تمام چسب های دیگر می‌توانید از مقالات سایت استارباند استفاده کنید
 

منبع 

چگونه چسب سیلیکون آکواریوم را از روی دست پاک کنیم؟

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استعلام قیمت و یا ثبت سفارش با کارشناسان گفتگو کنید