چسب سنگ

چسب سنگ

چسب سنگ چیست؟

چسب سنگ یکی از چسب های دو جزئی می باشد،که بر پایه رزین های اپوکسی است. آنها در کار ساختمان سازی کاربرد زیادی دارد.
با اینکه امروزه از لوازم ضروری در ساختمان سازی انواع چسب‌ها از ابتدا تا انتهای کار استفاده می شوند، اما یکی از وسایل ضروری و پر مصرف در این امر چسب سنگ است که از چسباندن آهن های بزرگ و کوچک گرفته تا ساخت نما و کار با سنگ و گرانیت قطعات سرامیک و سنگ های و سیمان های پیش ساخته از آنها استفاده می شود.
چسب های دو جزئی در آنی از ثانیه خشک شد و اتصالات را به سختی هر چه تمام انجام می دهد و همچنین مقاومت و پایداری آنها در برابر چسب‌ها پلی استر به مراتب بالاتر خواهد بود .
چسب پیشگام وارد کننده چسب های دوطرفه به عنوان  تامین کننده انواع چسب دوطرفه آلمانی و چسب های اکریلیک مایع روزانه شما را با اطلاعات مفیدی از چسب های صنعتی آشنا می‌کند . 

مقاومت چسب سنگ

از این ملات برای چسباندن سنگ‌های ارزان قیمت به کار برد می‌شود، آنها مقاومت بالایی در مقابل هر نوع آب و هوایی از خود دارند. و در برابر هر یک از حلال‌ها مانند نفت و گاز ، روغن‌ها مقاومت خود را حفظ خواهند کرد و دچار خوردگی نمی‌شوند.
استقامت چسب سنگ در دمای بالای 60- درجه و حتی نقطه زیر صفر هم سازگار با محیط می باشد.
هنگام خرید این محصول بهتر است محصولی را خریداری کنید که برند شناخته شده‌ای داشته باشد. تا کیفیت بالای آن در کار مشخص شود و دیگر اینکه نوع مصرف و طریقه استفاده را از فروشنده بپرسید تا به شما روش استفاده را توضیح دهد .

کاربرد چسب سنگ

  • چسباندن فولاد به بتن
  • اتصال کاشی و سرامیک
  • اتصال دو قطعه بتنی 
  • پرکردن منافذ باز و روزنه های قطعات
  • قابل چسبیدن به سطوح فایبرگلاس

مقاومت بالای چسب باعث شد که در برابر هر نوع عواملی کیفیت خود را از دست ندهد.
از دیگر ویژگی های آنها می توان به عدم تغییر حجم آنها اشاره کرد. قابلیت های این چسب باعث شد.  که در صنایع مختلفی از محصول به کاربرند یکی دیگر از این قابلیتها تراش خوردن و سمباده خوری آن‌ها است . که می توان قسمت اضافه را از روی سطح جدا نمود و در صورت تمایل می توان آنها را قبل از مصرف با رنگ دلخواه ترکیب کرد . 

طریقه مصرف چسب سنگ

برای برخورداری از کیفیت چسبیدن ابتدا محل مورد نظر باید عاری از هر گونه آلودگی باشد،مانند شن و ماشه ،گرد و خاک، چربی و رنگ های قبلی و…قبل از مصرف آنها را تمیز کنید و در تمام مراحل کار از دستکش استفاده شود سپس چسب سنگ را به مقدار به اندازه 1% از جزء دوم آنها که سخت کننده نام دارد مخلوط کنید تا روش مصرف کامل شود.
از دیگر ویژگی های این چسب کیفیت منحصر به فرد محصول در مقابل عوامل مخرب است.
هیچ یک از ناپایداری‌ها و تغییرات آب و هوایی و محیطی نمی تواند کیفیت چسب را کاهش دهد جزء دوم چسب هاردنر و یا سخت کننده است که با نام بنزوئیل پروکساید شناخته شده است با ترکیب مقدار خیلی کمی که در ابتدا به ان اشاره کردیم چسب سخت شده  و قابل استفاده است .

 

چسب سنگ

منبع

چسب سنگ

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استعلام قیمت و یا ثبت سفارش با کارشناسان گفتگو کنید