انواع چسب اپوکسی

انواع چسب اپوکسی

چسب اپوکسی فلز

همان طور که از نام آن مشخص است . چسب اپوکسی فلز فقط برای مصارفی که مرتبط به اشیاء فلزی است، استفاده می‌شود.
این نوع چسب فلز دو جزئی می‌باشد و با ترکیب کردن دو جزء یک دیگر مورد استفاده قرار می گیرد.
چسب اپوکسی فلز برای چسباندن فلزاتی همچون : مس، آهن، آلومینیوم، روی، تیتانیوم، استیل و برنج مورد استفاده قرار می گیرد و برای تعمیر سوراخ و نشتی انواع محصولات فلزی و پر کردن حاشیه های فلزی بکار می رود.

از اصلی‌ترین ویژگی های این چسب اپوکسی که توجه همه را به خود جلب کرده است ، زمان کوتاه ( ۵ دقیقه ای ) برای رسیدن این محصول به چسبندگی کامل است که در نوع خود یک تحول عظیم در صنعت چسب سازی نیز می‌باشد.
از دیگر ویژگی های این محصول مقاوم بودن آن در مقابل انواع حلال‌ها و عوامل طبیعی همچون رطوبت، آّب و هوا و بدون کاهش حجم هنگام کامل شدن چسبندگی می‌توان نام برد.

مراحل استفاده از چسب اپوکسی فلزی:

حتما باید قبل از استفاده از این چسب ابتدا سطوح مورد نظر را از هر گونه خاک و آلودگی پاک کرده و آن را تمیز نمایید.سپس دو جزء چسب را به هم مخلوط کرده و به محل مورد نظر تزریق نمایید.
بعد از تزریق چسب به مدت ۲۰ دقیقه هیچ گونه عملی روی آن انجام ندهید و آن را بدون هیچ حرکتی نگه دارید.
به مدت ۲۴ ساعت به دلیل رسیدن به زمان اوج چسبندگی هیچ گونه مواد ضد زنگ و یا رنگ و حتی آب به چسب نزنید.

چسب اپوکسی فایبر گلاس

چسب اپوکسی فایبرگلاس که از دو جزء پوکسی و هاردنر تشکیل شده است بر روی فایبرگلاس مورد استفاده قرار می گیرد و  مقاومت فایبرگلاس را در مقابل عوامل حرارتی و مکانیکی به شدت بالا می‌برد.
این دسته از چسب های اپوکسی در برابر آب و حرارت بالا مقاوم بوده و به مرور زمان با هیچگونه مشکل پوسیدگی هم مواجه نمی شوند.
از کاربردهای دیگر چسب های اپوکسی فایبرگلاس در صنعت می‌توان به ساخت انواع کامپوزیت‌ها، انواع ماکت‌ها و ساخت پهپاد‌ها و ماکت های هواپیمایی و قطعات آن‌ها، صنعت خودرو سازی و ساخت انواع یونولیت نام برد.
سایر ویژگی های منحصر به فرد این چسب عبارتند از استحکام کششی بالا،  مقاومت حرارتی و شیمیایی بالا، چسبندگی عالی آن به انواع سطوح و مقاومت بسیار بالا در برابر سایش .

چسب اپوکسی بتن

بتن یکی از مواد اصلی مورد نیاز صنعت ساختمان سازی می باشد . که بیشترین استحکام را به سازه و ساختمان می بخشد و آن را استوار نگه می دارد.
با وجود مزایا و استحکام بسیار بالای بتن یک سری ضعف ها را نیز در خود جای داده است . که بسیاری از محققان را  وا داشته تا این مشکلات را هر چه سریع تر حل نمایند. یکی از بزرگ ترین پیشرفت های علمی در صنعت ساختمان سازی، ساخت چسب اپوکسی بتن می باشد که همگان را مات و مبهوت خود کرده و در اوایل بسیار غیر قابل باور بوده است.

چسب بتن بسیاری از ضعف های سازه بتن را برطرف کرده است و قابلیت های زیادی به سازه بتن اضافه کرده است.

این قابلیت ها عبارت اند از :

  • امکان اتصال بتن تازه به ملات های بتنی قدیمی
  • ایجاد استحکام کششی فوق العاده بالا در بتن
  • امکان اجرا ملات بتنی بر روی سطوح مربوط
  • علاوه بر بتن، ایجاد چسبندگی زیادی را بر روی سطوح های فلزی، آجری، موزاییک و سنگ داراست
  • مقاوم در برابر رطوبت
  • بالا برنده عمر بتن و سازه
  • اجرای کار آسان برای ساختمان سازی

این قابلیت‌ها باعث شده است که  از این نوع چسب در صنعت سازه و ساختمان سازی به وفور استفاده شود.

چسب اپوکسی سنگ

صنعت سازه‌ها و ساختمان سازی یکی از صنایع دارای پیشرفت و تکامل روزانه در جهان می باشد و هر روزه برای ساختن سازه های بهتر و زیبا تر نیاز مبرمی به مصالح بهتر و با کیفیت بالاتر ایجاد می‌شود تا بتوان مشکلات موجود را برطرف نمود .
همان گونه که در بالا توضیح داده شد چسب اپوکسی بتن در صنعت ساختمان سازی بسیاری از مشکلات پیش آمده را حل کرده و استحکام بیشتری به سازه می‌بخشد.
سنگ هم از این قاعده مستثنی نبوده و مهندسان توانسته‌اند که چسب اپوکسی مخصوص سنگ را تولید و به بازار عرضه کنند. این چسب از دو جزء اپوکسی و هاردنر تشکیل شده و هیچ گونه حلالی ندارد.
در برابر رطوبت و دما بسیار مقاوم بوده و به دلیل چسبندگی بالایی که دارد در مرور زمان باعث افتادگی سنگ نخواهد شد.

کاربرد های چسب اپوکسی سنگ عبارت اند از :

  • اجرا و نصب سنگ بر روی نمای داخلی و خارجی ساختمان
  • نصب انواع سنگ بر روی انواع سطوح فلزی اعم از آهن، آلومینیوم و فولاد
  • اجرای کاشی و سرامیک بر روی تمام سطوح
  • نصب قطعات ساختمانی بر روی فلز، بتن، چوب، بلوک و …

این ویژگی‌ها و مزیت های چسب اپوکسی سنگ ساختمان سازان را به خود جذب کرده و آن‌ها را ترغیب به استفاده از این محصول کرده است.

چسب اپوکسی خمیری

در گذشته برای جلوگیری از نشتی لوله‌ها، مخازن و بستن ساییدگی بدنه راهی جز تعویض آن نبود و قاعدتا شامل هزینه‌هایی داشت که خیلی‌ها از عهده آن بر نمی آمدند و راهی جز توقف کار خود نمی دیدند. چسب اپوکسی خمیری نه تنها مشکلات گذشتگان بلکه مشکلات آیندگان را حل کرده و با استفاده از آن می‌توان به راحتی مشکلات بزرگ را حل کرد.

چسب اپوکسی خمیری از دو جزء تشکیل شده و بسیار کار آمد می‌باشد.از این چسب می توان در سطوح فلزی، پلاستیکی، آلومینیومی، فیبر، گچ و چوب استفاده فراوان کرد .
نکته جالب و مورد نظر این که هیچ گونه عواملی همچون آب، سردی و داغی بر روی آن تاثیر نداشته و در مرور زمان باعث افتادگی این چسب نخواهد شد.
از دیگر مزیت های این چسب رنگ خور بودن آن است که می توان بعد از برطرف کردن محل نشتی بر روی آن رنگ سازه را اعمال کرد که خود باعث عدم جلب توجه چسب بر روی سازه می شود.
عمده کارایی های این چسب اپوکسی در رفع ساییدگی و نشتی لوله های آب و گاز با حرارت بالا و پایین، جلو گیری از نشتی مخازن صنعتی بزرگ و کوچک، پوشاندن خرابی دیواره های نازک، پوشاندن ضربه خودگی‌های سطحی می باشد. هم چنین از این چسب می توان برای لوله‌ها، مخازن و پوشش های آهنی، فولادی، چدنی، مسی، آلومینیومی، استیل، پی وی سی و فایبرگلاس نیز استفاده کرد.

منبع

انواع چسب اپوکسی

 

دنبال یه جنس خوب و به صرفه هستی این جا کلیک کن 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استعلام قیمت و یا ثبت سفارش با کارشناسان گفتگو کنید